سنسور فشار هوا پکیج یا پرشر هوا چیست؟

پرشر سوییچ هوا + تست خرابی و تعویض پرشر هوا

عنوان: عملکرد سنسور فشار هوا در پکیج شوفاژ دیواری: حفظ ایمنی و اطمینان از کارکرد صحیح فن

عملکرد پرشر هوا در پکیج به این صورت است که وقتی فن کار خود را شروع کند، هوای خارج شده از طریق ونتوری باعث تحریک پرشر سوئیچ هوا می شود. در ادامه دیافراگم عمل کرده و گزارش باز بودن مسیر دود را به برد پکیج می‌رساند و در صورت نبود هیچ مشکلی پکیج روشن شده و احتراق صورت می‌گیرد. پرشر سوئیچ هوا عملکرد فن پکیج را در دو مرحله بررسی می‌کند تا اگر دود به خوبی خارج نشد یا فن به صورت صحیح کار نکرد، سیگنال خاموش شدن شعله پکیج را به برد ارسال نماید. محل قرارگیری این قطعه در کنار فن است، به همین دلیل به آن پرشر فن نیز گفته می‌شود.

علائم خرابی پرشر هوا پکیج:

اشکال در سیم کشی، رطوبت، پارگی یا پیچ خوردگی شیلنگ‌ها میتواند از دلایل خراب شدن پرشر هوا باشد که خرابی سنسور فشار هوا علائم زیر را به دنبال دارد.

  1. زمانی که فن درست عمل کرده است، ارور عدم کارکرد فن نمایش داده شده
  2. هرچند فن فعال است، اما پکیج روشن نشده و احتراق انجام نمی‌شود.
  3. در حالی که مدار گرمایش باز است، فن پکیج به طور مداوم خاموش است.
  4. فن پکیج به صورت پیوسته در بازه زمانی کوتاهی قطع و وصل می‌شود.
  5. قبل از کارکردن فن، پرشر هوا فعال می‌شود و کد خطای خرابی پرشر نمایش داده می‌شود.

همچنین یکی از دلایل خاموش شدن مکرر پکیج می‌تواند خرابی این قطعه در پکیج باشد. که البته در بعضی شرایط ممکن است که قطعه پرشر هوا  پکیج سالم باشد اما باز پکیج روشن نشود و عملکرد صحیحی نداشته باشد. در چنین مواقعی یکی از احتمالات زیر وجود خواهد داشت:

  • برد کنترل پکیج خراب است.
  • شیلنگ های سیلیکونی و ونتوری سوراخ هستند.
  • ونتوری یا شیپوری مسدود و کثیف شده‌اند.
  • سیم برق پرشر سوییچ هوا از برد قطع شده است.

اگر تجربه کافی در زمینه تعمیر پکیج ندارید، برای تشخیص و رفع این مشکلات، بهتر است از خدمات تخصصی یک تکنسین متخصص در زمینه سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع استفاده کنید.

تست خرابی سنسور فشار هوا پکیج:

در صورت مشاهده علائم بالا بهتر است پرشر هوا را بررسی و از خراب یا سالم بودن قطعه اطمینان حاصل کنید تا بتوانید اقدامات لازم را پیش بگیرید.

در اینجا یک توضیح کوتاه و روان‌ از فرآیند تست کردن پرشر هوا در پکیج‌های گرمایشی آورده شده است:

  1. ساده‌ترین راه برای تست پرشر هوا زمانی که فن پکیج روشن است، یکی از فیش‌های پرشر هوا را از دستگاه بکشید. اگر شعله و فن پس از مدتی خاموش شد، پرشر هوا سالم است.
  2. اگر فن پکیج خاموش و لوله آنتی کنداکس از آن جدا باشد و با قطع کردن یکی از سیم‌های پرشر هوا، فن روشن شود، نشان از خرابی در پرشر هوا است.
  3. اگر فن پکیج روشن باشد و بعد از جدا کردن لوله آنتی کنداکس از فن، جرقه زن پکیج عمل نکند، این نشان از خرابی در پرشر سوئیچ هوا است.
  4. برای تست پرشر هوا، از اهم‌متر دو پایه استفاده کرده و آن را به دو سر پرشر هوا متصل کنید. سپس اهم متر را در حالت بیزر قرار دهید و در داخل سوراخ دهش پرشر فوت کنید اگر اهم‌متر به صورت ممتد بوق زد، پرشر هوا سالم است؛ در غیر این صورت باید آن را تعویض کنید.
  5. برای بررسی مدار پرشر هوا، دو سر سوکت وصل شده به پرشر هوا و لوله آنتی کنداکس را از فن جدا کرده و با اهم‌متر مدار پرشر را بررسی کنید. اگر مدار را قطع کنید و پرشر هوا نیز قطع شود، پرشر سوئیچ هوا سالم است و در غیر این صورت دچار خرابی شده است.

تعویض پرشر هوا پکیج:

اگر بعد از تست و عیب یابی پکیج متوجه خرابی و نقص در سنسور فشار هوا شدید، باید جهت تعویض این قطعه اقدام نمایید. این قطعه قابل تعمیر نیست و باید حتما آن را تعویض کنید.

برای تعویض پرشر سوییچ هوای پکیج، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

  1. قطع برق: برای حفظ ایمنی ابتدا برق پکیج را قطع کنید.
  2. باز کردن محفظه: قاب یا بدنه پکیج را باز کنید تا به داخل دستگاه دسترسی پیدا کنید.
  3. مکان پرشر هوا: در بالای محفظه احتراق، پرشر هوا قرار دارد. آن را پیدا دهید.
  4. قطع اتصالات: اتصال پرشر هوا را به دو شیلنگ و دو فیش برق قطع کنید و پرشر هوا را جدا کنید و قطعه جدید را جایگزین کرده.
  5. اتصال شیلنگ‌ها: در زمان اتصال شیلنگ‌های سیلیکونی به پرشر هوای جدید، شیلنگ دهش را به ورودی مثبت (+) و شیلنگ مکش را به ورودی منفی (-) وصل کنید.
  6. تست با اهم‌متر: بعد از روشن کردن پکیج، پرشر هوا را با استفاده از اهم‌متر تست کنید. اگر پرشر به درستی وصل شده باشد، نمایش عدد اهم‌متر نشانگر وجود جریان در پرشر خواهد بود.
  7. اتصال فیش برق: بعد از تست موفق، فیش‌های برق را به پرشر متصل کنید تا پکیج روشن شود و عملکرد صحیح را نمایش دهد.

قیمت پرشر سوئیچ هوا پکیج:

قیمت سنسور فشار هوا پکیج بسته به کیفیت و مدل پکیج متفاوت است و قیمت پرشر هوای هوبو اصل و باکیفیت حدود 400 هزار تومان میباشد.

توجه بفرمایید طرح اصلی و تقلبی این قطعه بسیار مشابه هم میباشد و از کیفیت بسیار پایینی برخورد دار است. پس در هنگام خرید دقت بفرمایید.

برای بررسی دقیقتر قیمت پرشر هوا پکیج و مشخصات آن میتوانید به منوی سایت >> محصولات >> قطعات انواع پکیج >> سنسور فشار هوا مراجعه کنید یا اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری:

همانطور که بررسی کردیم وجود پرشر هوا به عنوان یک وسیله هشدار دهنده و ایمنی محور در پکیج بسیار مهم و ضبررسی سنسور فشار هوا + نحوه تعویض پرشر هوا و علائم خرابی پرشر هواروری است. این قطعه بنام کلید فشار ایمنی دودکش نیز مشهور است چون این کلید به صورت همزمان فن، دودکش و تجهیزات احتراقی پکیج را چک کرده و تنها با فرمان خود دستور روشن ماندن شعله پکیج را صادر می‌نماید.

در نتیجه در صورت مشاهده هریک از علائم ذکر شده بهتر است در اولین فرصت نسبت به بررسی و تعویض و تعمیر پرشر سوئیچ آب اقدام نمایید و با یک تعمیر کار متخصص در زمینه سیستم های گرمایش تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

برای خرید اینترنتی پرشر هوا پکیج و سایر قطعات اصل و با کیفیت پکیج با قیمت مناسب میتوانید از اینجا اقدام نمایید. ارسال سریع به سراسر کشور!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *