پرشر آب یا سنسور حداقل فشار آب چیست؟

بررسی کامل پرشر اب + تست خرابی و تعویض پرشر اب و قیمت

عنوان: عملکرد سنسور فشار آب در پکیج شوفاژ دیواری: اطمینان از وجود آب در سیستم مدار گرمایش

اگر فشار مدار گرمایش خیلی پایین باشد به دستگاه آسیب جدی وارد می شود. برای رفع این مشکل از کلید کنترل حداقل فشار آب استفاده می شود که به آن پرشر سوییچ آب یا سنسور فشار آب نیز میگویند. پرشر سوئیچ آب یک وسیله ایمنی و کنترل برای اطمینان از وجود آب در سیستم مدار گرمایش شوفاژ است که هرگاه فشار سیستم به کمتر از ۵/۰ بار برسد، پکیج را از کار می اندازد و تا زمانی که فشار مدار گرمایش به بالای ۵/۰ نرسد، اجازه روشن شدن پکیج را صادر نمی کند.

در ادامه عملکرد سنسور فشار آب، تست خرابی و نحوه تعویض پرشر اب را بررسی میکنیم با ما همراه باشد.

عملکرد سنسور حداقل فشار اب در پکیج:

سنسور فشار آب پکیج در تمام مراحل کارکرد پکیج، مدار پکیج را کنترل کرده و در صورت کمبود فشار آب مدار گرمایش، مدار پرشر سوئیچ آب باز خواهد شد و اجازه ادامه کار به پکیج را نمیدهد و هرگاه فشار آب مدار گرمایش از 6/0 بالاتر برود مدار پرشر سوئیچ آب بسته خواهد شد و پکیج به کار خود ادامه خواهد داد .

اگرچه در پکیج های دیجیتال معمولا بجای پرشر آب از سنسور فشار آب استفاده میشود که علاوه بر کنترل حداقل فشار آب، مقدار فشار آب مدار گرمایش را اندازه گیری و به برد ارسال میکند.

قیمت سنسور فشار آب :

سنسور فشار اب با مدل ها و کیفیت های متنوعی در بازار عرضه میشود و همین امر برروی قیمت ان تاثیرگذار است. رنج قیمتی پرسر سوئیچ آب از 180 هزار تومان شروع میشود و به 500 هزار تومان نیز میرسد.

جهت بررسی دقیق قیمت پرشر سوئیچ آب و مشخصات آن میتوانید اینجا کلیک کنید.

علائم خرابی پرشر سوئیچ آب پکیج:

  • پکیج خاموش میشود.
  • فشار آب پکیج بالا و پایین میشود.
  • پکیج هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و در مرحله اول باقی می ماند.

برای تست خرابی سنسور فشار آب مراحل زیر را دنبال کنید:

هرگاه فشار آب مدار گرمایش معمولی و از 6/0 بار بیشتر بود به وسیله اهم متر مدار برق پرشر سوئیچ را تست کنید. در صورتی که مدار بسته باشد این قطعه سالم است و اگر باز باشد قطعه خراب خواهد بود.

یا میتوانید به شکل ساده تر اهم متر را روی بیزر یا بوق بگذارید و به دو سر پرشر سوئیچ آب پکیج بزنید در صورتی که بوق اهم متر فعال گردد قطعه سالم می باشد و در غیر این حالت خراب بوده است .

 نحوه تعویض پرشر اب در پکیج:

  1. شیر آب سرد ورودی به پکیج را ببندید.
  2. آب مدار گرمایش را بطور کامل تخلیه نمایید.
  3. خار فنری نگهدارنده کلید حداقل فشار آب پکیج را بیرون آورید.
  4. کلید حداقل فشار معیوب را خارج نموده و کلید حداقل فشار آب جدید را جایگزین کنید.
  5. پکیج را مجدد آبگیری نموده و تست نمایید.

سنسور فشار آب یا پرشر آب چیست؟ + تست خرابی و تعویض

نتیجه گیری:

سنسور فشار آب پکیج وظیفه کنترل مدار آب مصرفی را بر عهده دارد.

به طور کلی اولین اقدام برای روشن شدن پکیج، وجود مقدار کافی آب در پکیج است. کلید حداقل فشار آب در صورت عدم وجود آب کافی در مدار بسته شوفاژ اجازه روشن شدن به آن را نداده و اگر هنگام روشن بودن دستگاه فشار آب کاهش یابد از ادامه کار شوفاژ جلوگیری میکند.

پس عملکرد صحیح این قطعه در پکیج شوفاژ دیواری بسیار حائز اهمیت است و از آسیب جدی به دستگاه جلوگیری میکند. در نتیحه در صورت مشاهده علائم ذکر شده ابتدا سالم بودن یا نبودن قطعه را بررسی و در صورت وجود ایراد در اولین فرصت اقدام به تعویض قطعه پرشر سوئیچ آب نمایید تا از هزینه های هنگفت تعمیر و تعویض دستگاه دور بمانید.

برای خرید اینترنتی سنسور فشار آب پکیج میتوانید اینجا کلیک کنید. ارسال سریع به سراسر کشور!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *