سنسور ان تی سی پکیج چیست؟

ان تی سی پکیچ چیست؟

سنسور NTC در پکیج‌های گرمایش دیواری: اندازه‌گیری دما و کنترل بهینه

در سیستم‌های گرمایش دیواری، حفظ دمای آب در محدوده مطلوب بسیار حائز اهمیت است. برای اندازه‌گیری و کنترل دما، از حسگرهایی استفاده می‌شود که به آنها NTC می‌گویند. NTC پکیج در انواع مختلفی وجود دارد مانند انواع NTC جداری، NTC جداری سوکتی، NTC رزوه، NTC رزوه پینی و.. که بر اساس مدل پکیج بکار میروند. در این مقاله، به بررسی نقش قطعه ان تی سی در پکیج‌های گرمایش دیواری می‌پردازیم و نحوه عملکرد آنها را مرور می‌کنیم.

  1. اندازه‌گیری دما:
    حسگرهای NTC وظیفه اندازه‌گیری دما را در سیستم گرمایش دیواری بر عهده دارند. با استفاده از تغییرات مقاومت سنسور ان تی سی به دلیل تغییر دما، دمای آب را اندازه‌گیری کرده، سپس این اطلاعات را به برد سیستم ارسال می‌کند تا کنترل مناسبی بر دما اعمال شود.
  2. کنترل بهینه:
    با توجه به اطلاعات دریافتی از حسگرهایNTC ، برد سیستم تصمیم‌گیری می‌کند که آیا شعله را قطع کند یا کار ادامه یابد. این کنترل بهینه باعث می‌شود دمای آب در محدوده‌ای که توسط کاربر تنظیم شده است، حفظ شود. این عملکرد دقیق حسگرهای ان تی سی به سیستم گرمایش دیواری امکان می‌دهد تا به طور بهینه و کارآمد دما را کنترل کند.

قیمت NTC پکیج:

قیمت ان تی سی بسته به نوع مدل و کیفیت انها متفاوت میباشد لی معمولا رنج قیمتی بین 20 تا 100 هزار تومان دارند که با توجه به مدل شوفاژ و کیفیت مدنظر مشتری تهیه و نصب میشوند. جهت بررسی دقیق قیمت ان تی سی پکیج میتوانید اینجا کلیک کنید.

علائم خرابی ان تی سی:

  • پکیج روشن نمی‌شود
  • دمای پکیج به شدت بالاست
  • پکیج روشن شده اما گرما نمی‌دهد
  • آب گرم مصرفی به‌طور مکرر سرد و گرم می‌شود
  • ناتوانی در تنظیم دمای مدار گرمایش و دمای محیط

 

نحوه تست سلامت ان تی سی:

متاسفانه سنسور NTC قابل تعمیر نیست و اگر متوجه آسیب دیدگی سنسور شُدید باید آن را تعویض کنید.

برای تست ان تی سی باید از مولتی متر استفاده کرده تا به سالم یا خراب بودن آن پی ببرید. برای این کار مقاومت حسگر را اندازه گیری میکنیم.

مقاومت ان تی سی پکیج بوتان در دمای 25 درجه سانتیگیراد، تقریبا 10 کیلو اهم باید باشد.

اگر پس از اندازه گیری مقاومتی بسیار کمتر یا بیشتر از عدد ذکر شده مشاهده نمودید، حسگر خراب است و جهت تعویض ان باید اقدام بفرمایید.

برای خرید ان تی سی پکیج میتوانید به قسمت محصولات >> قطعات انواع پکیج >> NTC مراجعه کنید یا اینجا کلیک کنید.

عملکرد سنسور ان تی سی در پکیج + قیمت و مشخصات

نتیجه‌گیری:
وظیفه سنسور ان تی سی پکیج این است که با اندازه گیری لحظه به لحظه دمای آب و ارسال اطلاعات به برد سیستم، کنترل بهینه و دقیقی بر روی دما اعمال کنند و برد براساس این گزارش تصمیم به قطع شعله یا ادامه کار میگیرد. در نتیجه حسگر NTC در پکیج‌های گرمایش دیواری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

این ویژگی برای حفظ راحتی و کارایی سیستم گرمایش دیواری بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از سنسور های NTC، می‌توانید از یک سیستم گرمایش دیواری بهینه و کارآمد برخوردار شوید که بر اساس دمای دلخواه شما عمل می‌کند.

برای خرید ان تی سی پکیج، بررسی قیمت و مشخصات انواع NTC میتوانید از اینجا اقدام کنید. خرید آسان و ارسال سریع با امداد پکیج!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *